Pages

Saturday

Kenapa Kucing Makan Rumput

1) Kucing makan rumput adalah kerana untuk mengharapakan dengan makan rumput, ia akan mengakibatkan ia seperti "keracunan" atau "sakit" kerana untuk mengeluarkan racun atau sakit yang ada kat dalam perut atau badannya. ini adalah kerna ia mengalami gangguan pencernaan di dalam saluran perut.



sesetengah laman web menyatakan, ia jugak keranap untuk memuntahkan semula bahan didalam perut. contohnya gumpalan bulu. Bulu jika tertelan dan tidak dikeluarkan amat bahaya untuk kesihatan kucing dan boleh mengakibatkan radang pada intestine kucing tersebut.

cuba korang lihat atau observe, lepas kucing nie makan rumput, ia akan senyap tidak bergerak beberapa saat, kemudian akan merasa mual seperti keracunan, dan kemudian akan memuntahkan sesuatu.



2) kucing adalah haiwan karnivor dimana kucing kebiasaanya makan daging dan ikan. tetapi, kucing juga sperti manusia memerlukan keseimbangan badan seperti calcium, protein dan sebagainya. oleh itu kadang- kadang, kucing memakan rumput @ sayur adalah untuk menambah serat di dalam badan. kucing pn pandai tau!

0 komen ..^_^:

Post a Comment